על החשיבות הבריאותית והפסיכולוגית של תאורה נכונה בבית

המצב הבריאותי והנפשי שלנו מושפע מגורמים רבים. אחד מאותם גורמים שמשפיעים עלינו בצורה משמעותית הוא כמות האור אליה הגוף שלנו נחשף. דורית סלע, מייסדת משרד האדריכלים, מסבירה איך הנושא קשור לעיצוב הבית.

“מחקרים שבדקו את הנושא”, אומרת דורית סלע, “גילו כי כמות האור אליה אנו נחשפים משפיעה על רמת ההורמונים המופרשים בגוף. לכן, מחסור בתאורה עלול לפגוע במצבו הנפשי של האדם ולהוביל להתפתחות דיכאון. רואים זאת בצורה בולטת במדינות קרות בהן כמעט ולא זורחת השמש, לעומת מדינות חמות בהן התופעה נפוצה הרבה פחות”.

בנוסף, מבחינה בריאותית אי-חשיפה ממושכת לאור השמש יגרום לדלדול ברמת הויטמין D בגוף שלנו, ויטמין שחשוב למערכת החיסונית וכך מצבינו הבריאותי עלול להיפגע בהתאם לכך.

הקשר בין תאורה לעיצוב פנים

כל בעל מקצוע שעוסק בעיצוב פנים יודע שתאורה נכונה היא המפתח לא רק ליצירת אווירה מתאימה במרחב, אלא גם יש לה חשיבות במתן איכות חיים הן מבחינה בריאותית והן מבחינה פסיכולוגית.

מעצב פנים מנוסה יודע לשלב בין הוספת גופי תאורה לחדר לבין התאורה הטבעית שנכנסת מבחוץ וממלאת את הבית. מצד אחד אור השמש הטבעי הופך את השהייה במרחב לנעים יותר, ובמקביל מצד שני גופי התאורה משדרגים את מראה הבית, מדגישים את יופיו ומעניקים לשוהים בו תחושה טובה.

 

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*