חמישה דגשים מרכזיים לעיצוב של חדר אמבטיה

עיצוב חדר אמבטיה, דורית סלע

כל שיפוץ מקיף של הבית יכלול בסופו של דבר גם ביקור של בעלי המקצוע בחדר האמבטיה. דורית סלע, מייסדת משרד האדריכלים הקרוי על שמה, נותנת חמישה דגשים חשובים לעיצוב חדר האמבטיה כדי להפיק ממנו את המיטב.

“רוב חדרי האמבטיה בישראל אינם גדולים”, אומרת דורית סלע. “התוצאה היא שבעל הבית נאלץ למצוא פתרונות יעילים כדי שחדר האמבטיה יענה על שתי מטרות מרכזיות – מצד אחד שיהיה פרקטי ומצד שני שיהיה מרשים מבחינה אסתטית”.

כדי להשיג את התוצאות הרצויות, דרושים ראייה רחבה וידע בכל המרכיבים החשובים שחייבים להימצא בחדר האמבטיה. להלן כמה דגשים בנושא:

ריצוף

מבחינת חומרים, ההמלצה היא להשתמש בקרמיקה ובגרניט פורצלן. הסיבה לכך היא שחשוב לבחור חומרי ריצוף אשר מתאימים לחלל לח ורטוב, שיצמצם סכנת החלקה ויהיה מאופיין בעמידות נגד לחות. בנוסף, כדאי לבחור בריצוף בעל גוון בהיר כדי להקנות לחלל תחושה שהוא גדול יותר.

מראות

התקנת מראה גדולה בחדר האמבטיה נותנת תחושה שחלל החדר גדול יותר. בדרך כלל רצוי להתקין את המראה מעל הכיור ולא מול חפצים שאינם אסתטיים.

תאורה

מומלץ להתקין שני סוגים של תאורה בחדר – הראשון ימלא תפקיד פונקציונלי באזורי הפעילות של החלל והשני נועד ליצירת אווירה מתאימה. על גופי התאורה להיות עמידים מפני מים ומותקנים בתקרת החדר, עדיף מעל המראה מולה אתם מתגלחים, מצחצחים שיניים וכ’ו.

מקומות אחסון

על אף שלפחות חלק מהחפצים בחדר הרחצה דורשים אחסון סגור, מומלץ לשלב בין מקומות אחסון סגורים כמו ארונות לבין מדפים פתוחים כדי ליצור מראה מאוורר.

ריהוט

כאמור, חדרי האמבטיה בישראל נוטים להיות לא גדולים במיוחד. לכן, ההמלצה היא לבחור רהיטים תלויים כמו ארון תלוי. חשיפת הרצפה לעין תיצור תחושה של חלל גדול יותר.

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*